Smile

Säger god natt med en bild på vår lilla solstråle och livsnjutare :-)

Faster Susanna han med att fånga ett stort smile på bild <3

Torsdag!

Hektisk dag i går. Först BVC och "lillkillen" växer så det knakar :-) lång är han!? Vad han fått det ifrån det vette 17!!! Sen vidare till Ikea och en trevlig träff med hela mammagruppen och alla bebisar hela em! Sen hade jag och Hugo ännu en rolig aktivitet men det blev tyvärr inställt :-(
Idag har jag ägnat dagen åt min nya pysselhobby som jag var och köpte i går kväll, sååå himla kul :-)

I morgon bär det nog iväg till barkarby för lite shopping!!

Ha en bra kväll!

Har pimpat vagnen nu

Chillar lite i favoritpuffen <3

Semestern

Sista semesterveckan nu :-( sen blir jag och H själva om dagarna! Då behöver vi roas på dagarna så hör av dig om du har lust att umgås ;-) program på dagarna har vi ändå varit duktiga på :-) kanske lite för duktiga till och med, stackars bebis har dragits med på både det ena och det andra redan!!
Nästa vecka tuffar jag och lilleman hem till Köping en vecka och hänger med storkusinerna, moster, gammelmormor och mormor på dagarna :-)
Men först ska vi som sagt ha sista semesterveckan tillsammans :-)

Mycket starka känslor när solhatten skulle provas!!

Big love!!!!!

Måndag

Bärsele inhandlad, check! Bärsele tillbakalämnad, check! Vi kom fram till att vi inte kommer att använda en bärsele så den fick åka tillbaka till affären! Jag (har aldrig provat) tycker att det ser fruktansvärt tungt ut för rygg och axlar med den, och Markus, som provade den, tyckte att det var klumpigt! Vi är väl helt enkelt inga bärsele-människor antar jag :-)

Idag passade jag på att damma av pysselgrejerna medan alla karlar här hemma sov! Lugnet varade dock inte så länge. Både katt och bebis kände på sig att mamman ville ha lite egentid och fixa lite dopkort till alla kommande dop!
På tal om dop, sitter här och försöker rodda ihop ett dop för vår egen lilla stjärna!! Det är kul att planera och fixa! Nu ska bara kyrkan bokas så kan planeringen starta på riktigt :-)

Funderar på att ta oss till något köpcentrum i dag, men undrar lite hur det ska gå med lilleman som sällan vill sova i vagnen inne på affärer! Men vadå, provar vi inte får vi ju aldrig veta om det går eller inte ;-)

Baby

Hej svejs!
Idag tog jag en sväng ner på stan för att skaffa material till dopinbjudningarna. Nu ska vi bara boka ett datum så kan jag börja fixa :-)
Sen for vi vidare till babyproffsen, då M fått för sig att vi nig ska ha en bärsele! Sagt och gjort! Väl i butiken kom det fram en kvinna som frågade om vi skulle köpa något. Det visade sig att dom hade en rabattkupong på 20% som dom inte skulle använda så då fick vi den :-) tack snälla människa!!!
Det blev en babybjörn?! Jag är lite emot baby Björns bärsele då dom inte har så bebisen hamnar i grodposition, vilket H måste ha då han visat tendens till problem med höften! Men vi hittad en baby Björn med grodposition! Lite dyrare men vi hade ju som sagt 20%!!

I går hade vi finnesök av Hugos kompis Wilmer och hans föräldrar :-)

Nu blir det grillat ute på altanen!

Synkade polare :-)

Onsdag!

I går hängde vi ute i Björklinge hela dagen hos farmor och alla fastrar! I går var även första gången vi lämnade bort H och anlitade barnvakt ;-) H låg i vagnen och sov, så föräldrarna passade på att åka till affären och handla lite utan barn i släptåg :-) och lilleman skötte sig exemplariskt som tur var den lilla kvart vi var borta :-)
Idag blir en hemmadag och på em blir det besök på BVC!

I morgon får vi finbesök från Örebro :-)

Nu ska jag försöka få den här lillkillen att sova när jag lägger honom i sin säng också (som på nätterna!! Konstigt att det oftast endast funkar på natten, hmm)

Puss på kinden pappa!!

Sömntuta

Vilken härlig natt vi haft, äntligen en natt som vi hade som vardag under lillemans två första veckor! Men nu är han kanske tillbaka igen!! Somnade 22.30, vaknade första gången 4.30. Somnade om igen vid fyra och sov till sju!! Härligt med fem timmars sammanhängande sömn måste jag säga :-) fler såna nätter tack!!

Men nu lite frukost och sen blir det en dag i Björklinge!

Gosig katt kom och la sig på Markus arm i natt när jag satt och ammade :-)

Tisdag!!

Idag har vi slappat mest hela dagen! Vi tog en sväng bort till Röbo och promenerade där. På vägen hem åkte vi förbi city sallad och köpte lunch.
En film har vi hunnit se också.
I morgon funderar vi på att ta oss till Fjällnora! Spännande att se hur det funkar med Mini! Men funkade det att åka båt ska det nog funka att ligga och jäsa i skuggan också!!

Srmesterläge :-)

Love <3

Min fina lilla familj, kärlek!!!

Semester!!!!

Nu är vi hemma igen efter helgens bröllop! Jättefint bröllop med fint brudpar, god mat och trevliga bordsgrannar! Och lilleman sov sig genom vigseln i kyrkan och fortsatte och sova några timmar efter det. Han valde att vakna när jag stått i kön till maten ett tag och det precis var min tur att ta mat, då väljer han att vakna och säga till att han var hungrig! Så det var bara att kliva ur kön det :-) lustigt hur det aldrig slår fel, precis när man ska ta första tuggan går larmet, det är som att dom känner det på sig haha 😊
Tog en massa bilder också men dom är i datorn så dom kommer en annan dag!

I går var vi och hälsade på i kungsör hos   J och S och deras Goa lilla tjej!

Idag startade vi semestern med frukost ute på altan och en mycket nöjd bebis sittandes i babysittern! Nu skulle dock föräldrarna sova lite middag, men bebisen tycker mest att man ska sova 5 minuter och sen är det bra med det!! Jaja. Så är det med småbarn :-)

Redo för bröllop

H redo för bröllop

Fin start på semestern <3

Semester B-)

Idag börjar vår efterlängtade semester!!! Fyra härliga veckor tillsammans med lilla familjen, å vad jag längtar till klockan slår 14.30 och semestern kan börja :-)
Semestern rivstartar med en tripp till Köping och sen i morgon vidare på min kusins bröllop, ska bli riktigt kul! Vattenfast maskara på säger jag bara haha!!!
Sen blir det lite dop och ett Gotlandsbesök hinner vi med också. Ingen av oss har tidigare varit på Gotland, så det blir premiär för oss alla tre :-)

Men nu ska jag fortsätta packa medan fjutten fortfarande sover i vagnen!! När pappan kommer hem bär det av! Det blir Lillemans första övernattning hos mormor och morfar, får se hur det går!

Tips om man inte orkar gå och bära på babyskyddet i affären och inte vill konka på en stor kundvagn!! Babyskyddet kilade perfekt fast i en sån rullkorg!! Supersmidigt :-)

Snart börjar den efterlängtade semestern med dessa två sömntutor!!